سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باریکترین مانیتور جهان

شرکت NEC مانیتور فوق العاده باریک خود را برای دسکتاپ معرفی کرد.
از جمله ویژگی های این مانیتور قابلیت نور پس زمینه DisplayPort و DVI-I و پشتبانی کامل ویدو های با کیفیت بالا 1920*1080
ضخامت این مانیتور فقط 14.6 میلی متر است و وزن آن با پایه ی آن 10 پوند است.دارای ورودی USB در بالای صفحه.
EX231W مدل آن است.و در ماه November در دسترس است و انتظار می رود قیمت آن $339 باشد.

TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 9:40 عصر

کیفیت خیلی فوق HD

سوپرHi-Vision، یا SHV ،  Ultra – HDTV ، 8K  و 4320 پیکسل؛ همگی معرف ویژگی جدیدی از کیفیت تصاویر ویدیویی آینده به شمار می‌آیند. فیلم‌های ویدویی با کیفیت SHV به میزان 16 برابر از فیلم‌های HD فعلی که 1080 پیکسل وضوح تصویر دارند، مسحور کننده‌تر خواهند بود. کیفیتی که برای درک واقعی آن باید از لنزها و تلویزیون‌های جدیدی استفاده شود. دستاوردی که بشر برای اشراف کامل به تمام ابعاد آن حداقل به 10 سال وقت نیاز دارد . دو شرکت BBC و NHK ژاپن چندی پیش همکاری خود را برای پخش اولین نمایش تصاویر SHV در اینترنت آغاز کردند. کاری که در سال2003شرکت‌های مذکور و RAI ایتالیا با استفاده از16 دوربین فیلمبرداری HDTV انجام دادند و تصاویری با قابلیت SHV را ضبط و پخش کردند کاری کاملا تجربی و آزمایشگاهی بود.
ادامه مطلب...

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 9:37 عصر

هواپیمای خورشیدی بدون سر نشین

هواپیمای Helios یک نمونه از هواپیماهای بدون سرنشین با منبع تغزیه صفحات خورشیدی است، این نمونه بزرگترین و البته بهترین نمونه هواپیماهای خورشیدی است که توسط کارشناسان ناسا طراحی شده و ، بیش از صد سال بعد از پرواز اولین پرواز غرور آفرین انسان با هواپیمای تاریخی برادران رایت در سال 1903 ,  پرواز موفق آمیز داشته است. تصویر بالا در ارتفاع 10000 پایی در آسمان شمال شرقی  هاوایی در آگوست سال 2001 طی انجام تست پرواز گرفته شده است .

TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 7:57 عصر

درازترین پل آبی جهان

بزرگترین پل آبی جهان با درازای 35 کیلومتر و 736 متر در چین قرار دارد که شهر جیاشینگ را به نینگبو وصل میکند.کار ساخت این پل بزرگ که هانگجو بی (Hangzhou Bay)  نام دارد ، در 14 ژوئن سال 2007 به پایان رسید و مراسم بازگشایی پل در 26 ژوئن برایش اجرا شد ولی این پل برای مردم قابل استفاده نبود تا در 1 می 2008 بر روی همگان بازگشایی و قابل تردد شد.

بزرگراه این پل به وسیله کابل هایی به ستون ها و بدنه اصلی پل متصل است و مسافت 400 کیلومتری بین شانگهای و نینگبو را 120 کیلومتر کوتاه تر میکند. هم چنین زمان مسافرت بین این دو شهر را از 4 ساعت به 2.5 ساعت کاهش میدهد.
 
TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 10:22 عصر

پارک آسمانی


مجتمع پارک شنی آسمانی Sands SkyPark به مساحت 12 هزار و چهارصد مترمربع دارای 250 نوع مختلف درخت و 650 نوع گیاه که یکی از گرانترین کازینوهای جهان را در خود جای داده است 24 ژوئن در سنگاپور گشایش یافت. این پارک برای پذیرش 4 هزار نفر گنجایش داشته و در ارتفاع 200 متری بر بام سه برج 55 طبقه هتل - آسمان خراش Marina Bay Sands قرار گرفته و این سه برج را بهم متصل می کند ضمن اینکه ترسناک ترین استخر جهان نیز در آن قرار دارد که در بالای طبقه 55است و نمای شهر به زیباترین حالت در حال شنا قابل مشاهده است.

مساحت این پارک برابر با مساحت سه زمین فوتبال است و استخری به طول 152 متر را در خود جای داده که بزرگترین و ترسناک ترین استخر روباز جهان در چنین ارتفاعی است. طول این استخر 152 متر است و همانطور که در تصاویر می بینید دارای لبه نیست و اگر شما به کناره ها بروید به جای اینکه به پایین سقوط کنید به درون یک حوضچه می افتید که دور تا دور این استخر را فرا گرفته و نقش دیگر آن پمپ کردن آبی است که از کناره های استخر به پایین می ریزد و برگرداندن دوباره آن به داخل استخر است. این پارک توسط Moshe Sadie طراحی شده. هزینه ساخت این مجتمع بمبلغ 8 میلیارد دلار توسط سرمایه گذاران تامین شده است و سرمایه گذار اصلی آن، شرکت Las Vegas Sands آمریکاست.

TECHNOLOGY WORLD




نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 7:27 عصر

یک حرفه ای

TECHNOLOGY WORLD

اگر به تصویر بالا نگاه کنید حتما فکر می کنید که این یک دوربین عکاسی جدید است. اما این جدیدترین تلفن همراه شرکت Altek است که چند ساعت پیش معرفی شده است. این تلفن به یک دوربین 14 مگاپیکسلی مجهز است که می تواند با کیفیت HD فیلمبرداری کند و دارای زوم اپتیکال 3x است.
این گوشی دارای فلاش زنون و LED است تا هنگام عکاسی و فیلم برداری نور کافی داشته باشید. از امکانات فوق العاده تصویر برداری که بگذریم این تلفن دارای اتصال از طریق WiFi به همراه 3G و HSPDA است. شرکت التک این گوشی را به عنوان یک تلفن هوشمند معرفی کرده است اما سیستم عامل آن را ذکر نکرده. اما حدس زده می شود که نسخه ای از سیستم عامل اندروید گوگل را به همراه داشته باشد. ‏
قسمت خوب داستان در اینجا است که برای داشتن این گوشی لازم نیست یک سال دیگر صبر کنید و این شرکت اعلام کرده این تلفن تا یک ماه دیگر به بازار ارایه خواهد شد. احتمالا تا به حال نام این شرکت را اصلا نشنیده اید. التک یک سازنده دوربین های دیجیتال است که معمولا محصولات خودش را برای دیگر کمپانی های بزرگ دنیا تولید می کند بنابراین شما نام آن را مستقیما نشنیده اید و ناشناس مانده است.

TECHNOLOGY WORLD


دوربین های دیجیتال

 

TECHNOLOGY WORLD



نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 9:21 عصر

Full HD 3D

 Panasonic

Full HD 3D

سرانجام شرکت پاناسونیک تلویزیون های سری VIERA VT25 که تلویزیون های Full HD 3D از جنس پلاسما است را عرضه کرد . این تلویزیون های ابتدا در بازاری آمریکا عرضه و بعد از 1 ماه در سراسر جهان عرضه خواهد شد .
در بازار داغ جام جهانی 2010 رقابت میان شرکت های تلویزیون سازی بسیار داغ است و شروع به ساخت تلویزیون هایی با ابعاد 50 – 54 – 58 و 65 اینیچ در ماه های قبل کرده اند ولی این تلویزیون ها در بازار جهانی نیز بسیار گران قیمت است و مثلا تلویزیون هایی با ابعاد 50 و 54 اینچ به ترتیب به قیمت های 2600 و 3000 هزار دلار عرضه شده اند و گران ترین آن مدل 65 اینیچ آن است با قیمت 4300 دلار !
ولی سری VIERA VT25 از تکنولوژی Full HD 3D استفاده می کند که می تواند تصاویری با کیفیت Full 1080p 3D پخش کند . ( 1080p بالاترین کیفیت در حال حاضر محسوب می شود ) این سری دارای فرکانس پردازنده 600Hz و در هر ثانیه می تواند 60 فریم بر ثانیه پخش کند .
این سری دارای wifi است و شما می توانید به راحتی به وسیله skype که در تلویزیون نصب است با عزیزانتان بتوانید صحبت کنید .

TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 9:54 عصر

دوچرخه ای با طرحی نو

TECHNOLOGY WORLD

شرکت  Cannondela Onbike  دوچرخه‌ای با طرحی نو و در تعداد محدودی تولید کرده است. این دوچرخه که شکل ساده و متقارنی دارد، در نوع خود جالب است. شما نمی توانید زنجیر یا سیم‌های ترمز دوچرخه را مشاهده کنید
. ادامه مطلب

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 8:31 عصر

نوت بوک 3D

TECHNOLOGY WORLD

هنوز چند وقتی نیست که از عرضه اخرین محصول asus به نام Eee PC T101MT  نمی گذرد که قصد دارد جدیدترین محصول خودش را به نام G51J-3D را در بازار عرضه کند .
این نوت بوک که G51J-3D نام دارد اولین نوت بوک سه بعدی جهان است که همراه با آن یک عینک سه بعدی نیز قرار دارد و اگر بازی و یا فیلم شما سه بعدی باشد آن را به صورت سه بعدی تماشا کنید .دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی – پردازنده اینتل Core i7 و برای عینک هاش از  system NVIDIA’s 3D Vision استفاده کرده است سایر مشخصات آن هنوز مشخص نیست .
این نوت بوک زیبا قرار است در نیمه سوم سال 2010 وارد بازار شود .

TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 7:43 عصر

یک نوت بوک با امکانات جدید

TECHNOLOGY WORLD
اگر در بین خریدن نوت بوک و آیپاد تردید دارید شرکت Asus جوابی برای راه حل شما دارد و به شما نوت بوک Eee PC T101MT را پیشنهاد می دهد که دارای صفحه لمسی و مانیتوری با قابلیت چرخش 360 درجه است .این نوت بوک خوش دست که فروش خودش را از ماه April آغاز خواهد کرد و از نظر قیمت با دستگاه ipad برابر است قیمت ipad 499 است و نوت بوک Asus قیمت 500 دلاری دارد این نوت بوک دارای مشخصات زیر است :

دارای پردازنده : Intel Atom N450
رم : 2 گیگ
هارد : 320 گیگ
دارای : wifi و بلوتوث – وب کم – پورت usb – کارت خوان SDHC
سیستم عامل : ویندوز 7 سیستم فوق دارای قابلیت افزایش رم – هارد – و ارتقا سیستم عامل از Edition به Premium

TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 2:11 عصر
   1   2      >
مطالب جدیدتر | مطالب قدیمی‌تر