سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنجا بی که ضد حال زد !

در این عکس سنجابی را می بینید که هنگام گرفتن عکس یادگاری به وسط صحنه پریده و به قول معروف عکس یادگاری را خراب کرده است. مثل وقتی که ما هنگام عکس روی کله دوستمان شاخ می گذاریم یا یا شکلک در می آوریم.

 

اما خود من هم مانند خیلی های دیگر به واقعی بودن آن شک کردم تا وقتی که معلوم شد این عکس دستکاری نشده است و واقعی است. ماجرا از این قرار بوده که این زن و شوهر برای تعطیلات به کنار دریاچه ای در کانادا رفته بودند و دوربین را روی سه پایه قرار داده بودند تا از خودشان عکس بگیرند. البته نکته کلیدی در اینجا است که دوربین روی حالت تایمر قرار نداشته. بلکه آنها توسط یک کنترل از راه دور عکس می گرفتند.  
 
این زن و شوهر در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی msnbc تعریف می کنند که صدای شاتر دوربین باعث جلب توجه جناب سنجاب شده و به مقابل آن آمده است. در این هنگام بوده که در لحظه مناسب این عکس فوق العاده گرفته شده است.  
 
به هر حال جدا از جذاب بودن، این عکس اثبات می کند که سنجاب ها هم به گجت ها علاقمند هستند. ( یک عکس جالب دیگه)
 
منبع



نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 2:7 عصر

هوشمند ترین

شرکت Livescribe یک اسمارت پن بسیار جالب طراحی کرده است. این محصول می تواند از هر آنچه که شما با استفاده از این قلم می نویسید یک فایل متنی تهیه کرده و آن را در خود ذخیره کند.

 

در ضمن اگر در هنگام نوشتن عادت داشته باشید که نوشته ها را بخوانید این خودکار هوشمند می تواند از صدای شما نیز یک فایل صوتی تهیه کرده و به فایل متنی الصاق کند.

 

برای استفاده از این فایل ها کافی است که نرم افزار Livescribe را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و فایل های ضبط شده را از روی قلم به سیستم تان منتقل کنید. این نرم افزار امکان سازمان دهی فایل ها و همچنین جستجوی متن و یا فایل صوتی خاصی را که مد نظر شما است، فراهم می کند. از دیگر امکانات این خودکار هوشمند نیز می توان به تقویم و برنامه ترجمه متون آن اشاره کرد.

 

ابن قلم با دو حجم حافظه 2 گیگا بایتی به قیمت 170$ و 4 گیگا بایتی با قیمت 200$ به فروش می رسد.

 

آرزو بر جوانان عیب نیست!!

منبع



نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 7:11 عصر

هوش مصنوعی چیست ؟

 

www.usef.veb.ir

 

کلیک کن

  متن کامل

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 12:22 عصر

خلاصه ای از ساختار روباتها


http://sl.glitter-graphics.net/pub/39/39368n1b2x3prdz.gif

·ریشه واژه ربات

لغت
ربات در اکثر زبان‌های دنیا با همین تلفظ دارای معنای واحدی می‌باشد. این
لغت اولین‌بار در خلال سال‌های 1920 تا 1930 در نمایشنامه‌ای با نام "
RUR (Rossmuse Universal Robot)"
نوشته "کارل کاپک" نویسنده چک‌اسلواکی به‌‌کار برده شد. در این نمایشنامه
بازیگران نقش موجوداتی مصنوعی و کوچک شبیه انسان را بازی می‌کردند، که
به‌طور مطلق تحت فرمان صاحب خود قرار داشته و دستوراتش را مو‌به‌مو اجرا
می‌کردند. این موجودات ربات نامیده می‌شدند که ریشه آن از لغت اسلاو (یعنی اسلواکی‌یایی!)
Robota به معنای "کارگر اجباری" است.

متن کامل

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 10:20 صبح

ماهواره ها * مبادله اطلاعات * اطلاع رسانی


http://sl.glitter-graphics.net/pub/39/39368n1b2x3prdz.gifمتن کامل

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 5:49 عصر

AUTOMATION STUDIO

http://sl.glitter-graphics.net/pub/39/39368n1b2x3prdz.gifدر این مقاله میخواهیم به بررسی قابلیتهای نرم افزار Automation Studio بپردازیم.نرم افزار Automation Studio یک راه حل جامع برای متخصصین طراح است که به یک محیط جامع با تمامی امکانات جهت طراحی یک سیستم الکتریکی(برق صنعتی)، الکترونیکی ،هیدرولیکی،پنوماتیکی،دیجیتالی یا ‌برنامه نویسی plc ها نیاز دارند.به عبارت دیگر این نرم افزار مخصوص تمامی متخصصین برق صنعتی ،الکترونیک ،ابزار دقیق و مکانیک است.

تصویر
ابتدا در مورد مهمترین موارد کتابخانه های این نرم افزار صحبت میکنیم:
کتابخانه ها شامل بخشهای اصلی هیدرولیک،پنوماتیک،برق صنعتی،دیجیتال،زبان ladder طبق استانداردهای IEC ،زبان ladder برای plc‌های زیمنس و همچنین AB PLC و اینترفیسها میباشد.
مواردی چون پمپها،شیرها،سنسورها،تجهیزات اندازه گیری،کنترل کننده های فشار و فلو در بخش هیدرولیک و پنوماتیک قابل شبیه سازی و نمایش به صورت انیمیشن مانند شکل زیر:

مواردی چون انواع سوئیچها،موتورها،بی متالهای حفاظتی موتورها،مناع توان تک فاز و سه فاز،انواع رله ها وکنتاکتورها تمامی قابل شبیه سازی توسط نرم افزار در بخش اجزاء برق صنعتی
مواردی چون شمارنده ها،گیتهای منطقی،فلیپ فلاپ ها،دکدرها در بخش دیجیتال تمامی قابل شبیه سازی توسط نرم افزار
المانهای مورد نیاز در برنامه نویسی plc ها بخصوص Plc های زیمنس شامل انواع عملگرهای ریاضی و منطقی در زبان ladder ،پرشها،شیفت دهنده ها ،شمارنده و تایمرهای مختلف در این زبان برنامه نویسی تمامی قابل شبیه سازی در نرم افزار automation studio 

تصویر
دنباله مقاله

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 6:41 عصر
مطالب جدیدتر | مطالب قدیمی‌تر