سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتصال بیسیم به صورت HD



اصطلاح WiDi نامی است که شرکت اینتل روی فناوری جدید گذاشته است. اما کار
آن برآورده کردن یکی از آرزوهای مهم همه ما است. تا به حال چند باز دلتان
می خواسته که بتوانید تصویر لپ تاپ یا کامپیوترتان را با WiFi روی
تلویزیون خانه یا مانیتور دیگری ارسال کنید و از دست سیم کشی خلاص شوید؟

WiDi این مشکل را حل می کند. با نصب یک وسیله کوچک به پشت مانیتور یا
تلویزیون، می توان تصویر را از طریق WiFi روی آنها پخش کرد و به این ترتیب
یکی از مشکلات بزرگ بشریت حل خواهد شد! البته تکنولوژی جدید اینتل فعلا
فقط بر روی کامپیوترهای دارای پردازشگر Core i3 - i5 کار می کند و باید
حتما از ویندور 7 استفاده کنید. اما می توانید به توسعه آن امیدوار باشید.
قیمت آداپتور متصل شونده به تلویزیون هم 100 دلار است.

TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 7:24 عصر

یک تجربه



اولین تبلیغی که دیدم راجع به بستنی میهن بود که در آن یک گاو به بچه اش می گفت: "بیا شیرت رو بخور" و بچه جواب می داد که: "بستنیش خوشمزه تره!" اما تبلیغ ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و شرکت ها از هر فرصتی برای این کار استفاده می کنند. با توجه به داغ بودن بحث فضا در این روزها، شرکت توشیبا نیز بیکار ننشست و برای رو کم کنی هم که شده یک صندلی به فضا فرستاده تا نام خود را برای اولین صندلی ای که به فضا رفت ثبت کند. البته شرکت توشیبا کور خوانده است چون اولین صندلی که به فضا رفت همان صندلی است که یوری گاگارین در سال 1961 بهش تکیه داده بود!  
   ماجرا از این قرار است که شرکت توشیبا با هماهنگی مدیریت هوانوردی فدرال آمریکا یک بسته شامل یک بالن هلیم، یک دوربین توشیبا و یک صندلی را به آسمان فرستاده است. جنس صندلی از یک چوب سبک و مخصوص ساخت شرکت آرتم و در مجموع وزن کل این بسته کمتر از 2 کیلوگرم بود. سکوی پرتاب این موشک -ببخشید صندلی- در 12 مایلی شمال شرق شهر گرلاچ از توابع ایالت نوادا بود.  
صندلی مذکور در ارتفاع 16 کیلومتری از سطح زمین توانست دمای 90 درجه زیر صفر را تحمل کند اما سرانجام پس از 83 دقیقه صعود، صندلی در ارتفاع 30 کیلومتری جان به جان آفرین تسلیم کرد و با حالتی شکسته و پس از 24 دقیقه سقوط به زمین برگشت. 

 
 



نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 6:30 عصر

این ناخن چه کارایی که انجام نمیدهد!

نظرتان در مورد کنترل ابزارهای الکترونیکی با کشیدن انگشت روی سطوح مختلف چیست؟ خیلی ها از کشیده شدن انگشت و به خصوص ناخن روی سطوح مختلف بدشان می آید. اما این کار صدایی را تولید می کند که با گیرنده های مخصوص تا فواصل طولانی قابل دریافت است. حالا محققان دانشگاه کارنگی ملون در آمریکا از این صدا برای کنترل گجت ها استفاده کرده اند.  
 
کریس هریسون یکی از محققان پروژه می گوید به نظر عجیب می آید اما ساده است. اگر موبایلتان در جیب شلوار باشد و بخواهید هنگام زنگ خوردن آن را ساکت کنید لازم نیست گوشی را از جیب در بیاورید. می توانید با ناخن روی شلوار جین تان بکشید تا گوشی ساکت شود.  
 
اگر گجت ها و ابزارهای الکترونیک به حسگر مخصوص مجهز شوند می توانند از روی حرکات انگشت شما فرامین مختلفی را دریافت کنند چرا که هر حرکت، صدای مخصوص خودش را تولید می کند.  
این روش جالب و جدیدی برای ارتباط برقرار کردن و کنترل ابزارها است. در این روش تقریبا از هر نوع سطحی مانند در و دیوار خانه یا میز می توان برای ارسال پیام های کنترلی استفاده کرد. جالب اینجا است که گیرنده مخصوص این کار هم بسیار ساده است و این محققان گفته اند که در صورت تولید انبوه، هزینه آنها زیر یک دلار خواهد بود. بقیه کار هم توسط نرم افزار انجام می شود.  
 
البته این روش جدید هنوز با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند اما من امیدوار شدم که شب ها برای خاموش کردن لامپ اتاق خواب به جای بلند شدن از روی تخت، با ناخن روی دیوار اتاق علامت بکشم و بگویم خاموش شو ای لامپ!  

منبع و اطلاعات بیشتر



نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 10:4 صبح

نقشه چراغ قوه ای


احتمالاً بسیار پیش آمده که به نقشه نیاز داشته باشید. البته یافتن محل مورد نظر در نقشه های کاغذی ساده نبوده و کاغذ نازک نقشه هم صدمه می بیند. همچنین جی پی اس ها و نقشه خوان های دیجیتال با اینکه تا حدی مشکل یافتن مکان مورد نظر را برای کاربرانشان حل کرده اند، اما عموماً بدلیل داشتن نمایشگر کوچک، آن طور که باید کاربردی نیستند.

 

این گجت مشکلاتی را که سایر نقشه خوان ها دارند، حل کرده و با حجم کوچکی که دارد می توان هر کجا و تحت هر شرایطی به راحتی از آن استفاده کرد و مکان های مورد نظر را در نقشه ای که در اختیار کاربر می گذارد، هرچه سریعتر یافت.

 

در واقع این نقشه چراغ قوه ای که (Maptor (Map+Projector نام دارد، پروژکتوری کوچک است که می تواند نقشه ها را در هر جایی به کاربر نشان دهد. ضمن اینکه از GPS هم برخوردار است، که قابلیت بسیار خوبی به شمار می رود.

 

این گجت از طریق بلوتوث نقشه ها را دریافت می کند ولی از چگونگی کنترل آن و سایر راه هایی که بتوان نقشه ها را به آن داد، اطلاع زیادی در دست نیست.

 

به نوشته یانکو دیزاین، می توان نور Maptor را به راحتی در روز مشاهده کرد و بدون هیچ مشکلی نقشه ها را با تمام جزئیات دید.

 

به هر شکل فکر می کنم چنین گجتی، انتخاب خوبی برای بسیاری از افراد باشد و در صورت ارائه در بازار، بخوبی از آن استقبال شود.

 

در ادامه می توانید چند تصویر از این نقشه خوان را ببینید.متن کامل...

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 10:1 صبح
مطالب جدیدتر | مطالب قدیمی‌تر