سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی جدید فورد

FORD 

شرکت  فورد در نمایشگاه سی ای اس خودرویی را به نمایش گذاشته است که با استفاده از آن می توان به سایت  های میکروبلاگینگ  متصل شد و پست  های جدید وبلاگی ارسال، به صدها ایستگاه رادیوی اینترنتی دسترسی  پیدا کرد و از جدیدترین فیلم  های در حال پخش در سینماها و زمان اکران آن ها اطلاع حاصل کرد ... این مجموعه پیشرفته نرم افزاری که sync نامیده می شود با استقبال گسترده ای مواجه شده و تاکنون بیش از یک میلیون خودروی مجهز به آن از سوی شرکت  فورد به فروش رسیده است.سیستم جدید مای فورد
سیستم جدید «مای فورد» شرکت  فورد به راننده اجازه می دهد دما را تنظیم کرده یا در حالی که خودرو در حرکت است، تماس تلفنی برقرار کند، در حالی که مرورگر وب تعبیه شده آن تنها زمانی کار می کند که خودرو پارک شده باشد.

شرکت audi می گوید همزمان دسترسی به قابلیت های پیچیده و مختل کننده حواس را در سیستم مورد عرضه اش محدود می کند اما در کل بیش تر مسوولیت برای محدودیت استفاده از این دستگاه ها متوجه خود رانندگان خواهد بود.
تراشه های رایانه یی و سایر قطعات هر سال بهبود یافته و همزمان قیمت آن ها کاهش می یابد و به سازندگان خودرو امکان می دهد دستگاه های پیشرفته تری را معرفی کنند. شرکت هارمان که سازنده چنین سیستم هایی برای خودروهاست، سیستم های مولتی مدیای پیشرفته ای را ساخته که قرار است امسال عرضه شود که در آن ها از تراشه های رایانه یی اینتل و ان ویدیا استفاده کرده است. چنین تراشه های زمانی به دلیل مصرف بالای الکتریسیته قابل به کارگیری در خودروها نبودند.
کنسول داشبوردی جدیدی که توسط فورد رونمایی شده، سرانجام خودروها را وارد سرزمین دستگاه های الکترونیکی می کند؛ صفحه رنگی 4.2 اینچی در سمت چپ کیلومترشمار اطلاعات مربوط به خودرو مانند سطح سوخت را نشان می دهد، در حالیکه نمایشگر همراه در سمت راست مواردی مانند تماس گیرنده تلفن همراه یا نام آهنگ در حال پخش را نشان می دهد و یک صفحه لمسی هشت اینچی در بالای کنسول مرکزی مواردی مانند پنل های کنترل را در حالی که خودرو حرکت می کند و صفحات وب را هنگامی که خودرو پارک شده، نشان می دهد.
این سیستم قابلیت وای فای، دو پورت usb و مکانی برای وصل کردن یک کی بورد و بسیاری از ویژگی های یک رایانه را دارد. تلاش سازندگان خودرو مورد حمایت شرکت هایی واقع شده که برای رایانه ها تراشه می سازند و خواهان به کارگیری پردازنده های خود در 70 میلیون دستگاه خودرویی هستند که سالانه در جهان به فروش می روند.


قدرت صنعت رایانه، پشتیبانی جدیدی نیرومندی را برای تلاش های خودروسازان به منظور معرفی فن آوری های جدید به عنوان منبع سود می افزاید. زمانی این شرکت ها استریوهای پیشرفته را تبلیغ می کردند اما اکنون سیستم های ناوبری و تلفن یکپارچه محصولات جذابی به شمار می روند.
اما یکی از مسائل کلیدی رانندگی آینده مسئله مختل شدن حواس راننده است. آگاهی نسبت به این مساله رشد کرده و حتی در سال 2003 که افراد کمی چندین کار همزمان را در خودروها انجام می دادند، بنابر ارزیابی محققان هاروارد، راننده هایی که با تلفن همراه صحبت می کردند 2600 تصادف مرگبار و 570 هزار تصادف منجر به مصدومیت را در سال رقم زدند.
به اعتقاد محققان، راننده ها هنگامی که به یک نمایشگر نگاه می کنند، حتی اگر یک نقشه gps ساده باشد، با خطر تصادف بیشتری روبه رو هستند از این رو با فراهم شدن اطلاعات بیش تر توسط چنین سیستم هایی برای رانندگان، خطر کلی نیز برای آن ها افزایش می یابد.
رگولاتورها نیز نگران چنین موردی هستند اما این شرکت ها مدعی اند سیستم های مفیدی را ایجاد می کنند که اطلاعات حیاتی را نمایش می دهند و قدرت رایانش بیش تر به معنی فن آوری ایمنی بهتر و همچنین حسگرهایی است که سعی می کنند وضعیت های رانندگی خطرناک را پیش بینی کنند.


TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 7:20 عصر
مطالب جدیدتر | مطالب قدیمی‌تر