سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک اتوبوس با خاطرات به یاد ماندنی

TECHNOLOGY WORLD
زمانی که شما به شهر و یا مکان خاصی مسافرت می کنید هر کسی آرزو می کند آن شب را بتواند در یک هتل خوب سپری کند که این مسئله شامل 2 شرط است .
1 – ان منطقه خاص داری هتل خوب باشد
2 – هزینه ان هتل را داشته باشد .
ولی یک شرکت آلمانی به نام Rotel Tours ابتکاری جالبی به خرج داده است و برای این کار راه بهتری را به شما پیشنهادی می دهد ! بله زندگی در یک اتوبوس یا بهتره بگیم یک موتل .این اتوبوس یا شاید در بعضی مواقع کامیون طوری طراحی شده است که داری جای خواب 24 مسافر را داشته باشد با تمام امکانات اولیه یک ماشین مسافرتی . در طول روز می تواند بیاید جلو اتوبوس و مثل یک مسافر روی صندلی بشینید و هر موقع خسته شدید به عقب اتوبوس برید و استراحت کنید
. ادامه مطلب

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 8:22 عصر

Awesome Highlighter

TECHNOLOGY WORLD

تا به حال شده است که یک مقاله بلند را در اینترنت مطالعه کرده باشید و بخواهید قسمتی از آن را که مهم است را ذخیره کنید و یا به دوستان خود لینک دهید که فقط همان یک بند را مطالعه کنند .سنتی ترین کاری که می شود انجام داد این ست که آن بندی را که می خواهیم ذخیره شود را در یک لینک فایل متنی ذخیره کنیم و یا بنده های مورد نظر را برای دوستمان کپی کنیم . ولی آیا راه بهتری هم وجود دارد ؟!
بله به وسیله سایت Awesome Highlighter می توانید بند های مورد نظر را با ماژیک که به شما می دهد علامت بزنید .نحوه کار آن بدین صورت است که شما ابتدا لینک صفحه را به این سایت می دهید و پس از علامت زدن به وسیله ماژیکی که در اختیار شما است آن را ذخیره می کنید و لینک جدید را برای خود ذخیره یا به دوستان خود ارسال می کنید .

TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 12:25 عصر

آرزوی پرواز

TECHNOLOGY WORLD


در دنیای امروز نیروی نظامی یک کشور از جمله مسائلی است که همیشه مورد توجه بوده و کمپانی های خصوصی و دولتی هستند که تجهیزات نظامی تولید می کنند و سود خوبی به دست می آورند.کمپانی Martin Aircraft وسیله ای ساخته که به آن جت پک می گویند .ایده جت پک از فیلم های تخیلی قدیمی شروع شد ، جت پک وسیله ای است که هر فرد می تواند با آن از زمین بلند شده و در ارتفاع مشخص با سرعت مشخصی پرواز کند .این جت پک ها در سال به تعداد محدود تولید می شوند و طبق گفته کمپانی فقط 500 عدد در سال تولید می شود و هر کدام به قیمت 75000 دلار فروخته می شوند.قدرت آنها200  اسب بخار است و حداکثر ارتفاعی که به طور عمودی می تواند برود 8 هزار فیت یعنی معادل 2,4 کیلومتر است و حداکثر سرعت حرکت افقی آن 60 مایل بر ساعت یعنی 96 کیلومتر بر ساعت است. و با باک پر از سوخت می تواند تا شعاع 48 کیلومتری پرواز کند . وزن این جت پک کمتر از 115 کیلوگرم است
.

TECHNOLOGY WORLD



نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 4:16 عصر

قویترین کارت گرافیک

TECHNOLOGY WORLD

گیم ها روز به روز طبیعی تر و از لحاظ گرافیکی سنگین تر می شوند و در همین راستا کمپانی های سازنده کارت های گرافیک مانند ATI و Nvidia و … محصولات جدیدتری روانه بازار می کنند و این روند گاهی اوقات کاملا بین بازی سازها و سازنده های کارت گرافیک هماهنگ شده است تا هر دو محصولات بیشتری به فروش برسانند.کارت گرافیک Radeon HD 5970 بر پایه چیپست ATI HD 5970 ساخته شده و توسط کمپانی Sapphire تولید شده است.این کارت گرافیک در حال حاضر سریعترین کارت گرافیک موجود است .امتیاز 3DMark آن22000است یعنی حدود 9 برابر کارت گرافیک های قوی موجود در بازار.این کارت گرافیک که در واقع اورکلاک شده ی ATI هست دارای هسته ای است که با فرکانس 850MHz پردازش می کند و از رم4 گیگابایت DDR3 استفاده می کند.و روی آن 3 فن خنک کننده قرار داده شده و در واقع از تعداد فن ها معلوم هست که چه توانی در این کارت گرافیک نهفته است. تنها نکته منفی که می توان اشاره کرد این است که این کارت خروجی HDMI ندارد .به زودی این کارت توسط تولید کننده های دیگر عرضه می شود و قیمت نهایی آن مشخص می شود.


TECHNOLOGY WORLD



نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 6:57 عصر

تکنولوژی جدید اسکنر


امروزه استفاده از اسکنر ها در زندگی ما خیلی رایج شده است شاید بیشترین کاربردش در اسکن کردن اسناد در دفاتر کاری و شرکت ها است . ولی بزگرترین مشکلی که دارد قرار دادن کتاب های ضخیم و صفحات بزرگ مثل روزنامه ها است که خیلی سخت بر روی دستگاه قرار می گیرند . برای همین محققان اسکنر دستی ساخته اند که می تواند این مشکل را برطرف سازد .  ادامه مطلب

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 8:0 عصر

سفینه گردشگری


آقای Jeff Bezos صاحب سایت آمازون که یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی است با ثروت میلیاردی خود پروژه ای به نام Blue Origin را مدتی پیش راه اندازی کرده بود که اطلاعات آن به تازگی منتشر شدهدر این پروژه فضایی که تحت حمایت Jeff Bezos است سفینه فضایی با نام Goddard ساخته شده که سرنشینانش را به خارج از جو زمین ، به فاصله 38 کیلومتری از سطح زمین برده و آنها را به مدت 3 دقیقه به حالت بی وزنی در می آورد و بیشتر جنبه یک مسافرت کوتاه ولی بسیار لذت بخش را دارد.    ادامه مطلب

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 6:38 عصر

فلش بی سیم


با گسترش نیاز به پلیر های مختلف کمپانی ها سعی در ایجاد روش هایی برای استفاده ساده تر از تجهیزات دارند به صورتی که علاوه بر کوچک کردن ، بتوان چندین دستگاه مختلف را به یکدیگر متصل کرد .کمپانی Infinitec فلش کوچکی ساخته که در آن یک فرستنده وایرلس بسیار کوچک قرار دارد و در واقع نقش یک کارت شبکه وایرلس را با پورت usb ایفا می کند ، از پروتوکل 802,11n استفاده می کند و در واقع یک شبکه ad hoc ایجاد می کند ( بین دو دستگاه )و از آن طرف می توانید هر دیتایی را که خواستید به این فلش فرستاده و از طریق دستگاه مقصد آن را به نمایش دربیاورید .بیشترین کاربرد این دستگاه در ps3 و تلویزیون هایی که پورت usb  دارند است .


TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 5:26 عصر

خانه برگی



شاید یکی از بزرگترین آرزوهای بشر این باشد که در فصل سرما در مناطقی که دسترسی به سوخت های فسیلی ندارند برای گرم کردن خانه خود ناچار نباشند که درختان را نابود کنند تا برای آتش زدن آن ها خود را گرم کنند .به تازگی طرحی ارائه شده که این مشکل را حل کرده است . این خانه که به شکل سفینه های فضایی است برای گرم نگه داشتن آن کافی است برگها و یا مواد بی مصرف موجود در طبیعت را  در کناره بدنه آن قرار دهید تا برگ ها و کود مانند یک لایه عایق عمل می کنه و خانه شما را برای مدت طولانی گرم نگه دارد .


TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 1:29 عصر
<      1   2      
مطالب جدیدتر | مطالب قدیمی‌تر