سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ups چیست ؟




 


U.P.S حروف اول سه واژه انگلیسی  Uninterruptible Power Supply است به معنای منبع تغذیه بدون وقفه.

U.P.S دستگاهی است الکترونیکی به منظور تآمین پیوسته انرژی مناسب برای مصرف کنندگانی که به اختلالات موجود در شبکه و قطع برق حساس می باشند. به عبارت دیگر وجود یو پی اس در کنار یک کامپیوتر ( یا مصرف کننده برقی ) به معنای امکان ادامه کار در شرایط نرمال برای مصرف کننده به هنگام قطع و یا تغییرات شدید ولتاژ ورودی خواهد بود.

. چرا به یوپی اس نیاز داریم؟

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی کامپیوتر و نقش تعیین کننده آنها در زندگی امروزی در    زمینه های مختلف و بدلیل حساسیت فوق العاده زیاد این تجهیزات به انواع نوسانات موجود بر روی  شبکه های برق شهری حتی در کشورهایی که قطع برق ندارند ، امروزه دستگاههای   U.P.S جزء تجهیزات ضروری مجموعه های کامپیوتری ، دستگاههای حساس آزمایشگاهی ، بیمارستانی، مخابراتی و...... هستند.
کیفیت غیر ایستا و متغیر برق میتواند بر روی عملکرد کامپیوترها موثر باشد.
در این راستا وجود یو پی اس نه تنها به عنوان یک منبع تغذیه بلاوقفه، که به عنوان محافظی در برابر تغییرات ولتاژ ورودی نیز بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود. 


و در نهایت وجود چنین خصوصیاتی است که میتواند از کاربر در مقابل رخدادهایی چون از بین رفتن و یا تخریب اطلاعات سیستم، حتی بدون حضور مستقیم وی ایمن سازد

کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ(Sags,Surges) ، تغییر فرکانس،  انواع امواج لحظه ای یا دائم و همچنین قطع برق شهری نمونه هایی از مشکلات ایجاد شده بر روی شبکه های برق شهری هستند.

 انواع UPS: 

UPS  را به لحاظ نوع کاربرد و تکنولوژی ساخت می توان به دو گروه تقسیم کرد:

1- سیستم های با تبدیل دو گانه (Double conversion on/line UPS)

در این نوع UPS مبدل AC/DC اصلی دستگاه ( اینورتر) به صورت پیوسته تغذیه بار را با برق شهری AC/DC یا در زمان قطع برق از طریق باتری تآمین  می نماید.

به عبارت دیگر در این شرایط تغذیه مصرف کننده بطور دایم توسط اینورتر انجام می گیرد و کاملآ از شبکه برق شهر ایزوله میبشد به همین دلیل تغییرات ولتاژ ، فرکانس، و....... به مصرف کننده منتقل نمی گردد.

2- سیستم های اضطراری Off-Line یا Stand by

در این نوع U.P.S در حالت عادی ، برق شهر ازطریق کلید Bypass به مصرف کننده منتقل می گردد. در این حالت مبدل DC/AC اصلی دستگاه (اینورتور) خاموش است و یا در صورت روشن بودن در حالت باردهی به مصرف کننده نمی باشد و فقط در مواقع خاصی نظیر اختلال در شبکه یا قطع برق شهر ، توان خروجی با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری تآمین می گردد ، جایگزینی منبع تغذیه توسط کلید  (Bypass) ممکن است چند میلی ثانیه یا در حد صفر ثانیه باشد.

برخی ازسیستمهای حساس ومهم در منازل و اماکن عمومی یا در ادارات و کارخانه هاباید هنگام قطع برق شهر به طریقی از یک منبع تغذیه دیگر استفاده کنند و به کار خود ادامه دهند





نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 6:57 عصر

ماکسیمتر دیجیتالی وکنتور

www.usef.veb.ir





کنتور

متن کامل

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 10:52 صبح

PLC چیست ؟

www,usef.veb.ir
کلیک کن
متن کامل

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 2:46 عصر
مطالب جدیدتر | مطالب قدیمی‌تر