سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بدون شرح!

Lenovo


عجیب ولی واقعی درنوع خود بی نظیرادامه عکسها...

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 7:3 عصر

نسل جدید DVD


دیسک‌های پنج بعدی با گنجایشی 10 هزار برابر گنجایش دی وی دی‌های کنونی تا 10سال آینده در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

گروهی از متخصصان دانشگاه سوئینبرن استرالیا اعلام کردند که در صورت مهار نانو ذرات و ابعاد قطبی شده توسط تکنولوژی موجود می‌توان بدون تغییر در اندازه دیسک‌های معمولی گنجایش آنها را تا سطح قابل توجهی بهبود داد.

این محققان که به تازگی قرارداد همکاری را با شرکت سامسونگ به امضا رسانده‌اند، معتقدند با استفاده از این شیوه می‌توان میزان ذخیره اطلاعات بر روی دیسک‌های معمولی را تا 1.6 ترابایت افزایش داد در حالی که امکان افزایش این گنجایش در آینده تا 10 ترابایت نیز وجود دارد. یک ترابایت گنجایش برای ذخیره 300 فیلم سینمایی یا 250 هزار قطعه موسیقی کافی خواهد بود.

به گفته محققان افزودن بعد اضافی به نانو ذرات استفاده شده در این سیستم کلید اصلی افزایش گنجایش ذخیره بدون نیاز به افزایش اندازه دیسک‌های رایج است.

دیسک‌ها در حال حاضر از سه بعد فضایی برخوردارند که با استفاده از نانو ذرات می‌توان ابعاد طیفی یا رنگی به همراه ابعاد ‌قطبی را به ابعاد کنونی دیسک‌ها افزوده و گنجایش آن را افزایش داد.

محققان با کمک نانو ذرات طلا توانستند بعد رنگی را در دیسک‌ها ایجاد کرده و لایه رنگی پلاسمونز را بر سطح دیسک به وجود آورند. این لایه امکان ثبت اطلاعات را در طیف‌های مختلف رنگی در یک دیسک به وجود می‌آورد. این در حالی است که دیسک‌های کنونی تنها توانایی ثبت اطلاعات در یک طیف رنگی را دارند.

بعد دیگر در این شیوه نیز با استفاده از قطبی‌سازی به وجود می‌آید، شیوه‌ای که طی آن امواج نور به دیسک تابیده شده و لایه‌های مختلف اطلاعات را از زوایای متفاوت ثبت می‌کند.

بر اساس این گزارش و به گفته متخصصان برخی جنبه‌ها در این شیوه نیازمند تحقیق بیشتر و تکمیل است که از آن جمله می‌توان به سرعت ثبت اطلاعات اشاره کرد.
TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 11:35 صبح

فناوری E-ink و e-skin

شاید بدانید E-ink یا جوهر الکترونیک چیست. به طور خلاصه این فناوری در بعضی از ابزارهای الکترونیک مثل کتاب‌خوان‌های الکترونیک استفاده می‌شود. وقتی از این فناوری استفاده می‌شود، بر خلاف تصویر مشاهده‌شده روی مانتیورها، LEDها یا نمایشگرهای دیگر، تصویر با تابش نور ساخته نمی‌شود و به چشمان ما نمی‌رسد. در هنگام خواندن متن، درست مثل این می‌ماند که در حال خواندن یک متن نوشته شده هستیم. یعنی تصویر به جای تابش نور با انعکاس نور، درست می‌شود. به همین خاطر است که به این فناوری، «جوهر» می‌گویند، البته از نوع الکترونیکش.

مزیت این روش علاوه بر خسته نشدن چشم‌ها، مصرف بسیار کم باطری است. مثلا یک کتابخوان الکترونیک با یک بار شارژ می‌تواند، برای ساعت‌ها و روزها، هزاران صفحه کتاب را نشان بدهد، مدت زمان فعالیتی که اصلا با یک لپ‌تاپ متصور نیست.

اما جوهر الکترونیک یک عیب بزرگ دارد: در حال حاضر جوهر الکترونیک سیاه و سفید است! یعنی شما عملا عکس‌ها رنگی و متن‌ها را فقط به رنگ مشکی می‌بینید و از دیدن تصاویر رنگی محروم هستید.

اما به زودی این مشکل حل خواهد شد. شرکت فیلیپس، در حال کاری روی فناوری جدید به نام e-skin است. این فناوری اجازه می‌دهد که در یک سطح، رنگ‌ها مختلف به صورت مجزا تحت کنترل قرار بگیرند. 

عکس بالا می‌بینید که e-skin، می‌تواند طیف نوری از کاملا شفاف تا کاملا تیره ایجاد کند.
پس به زودی، شاید تا دو سه سال دیگر، شاهد به بازار آمدن انواع نمایشگرهای رنگی بسیار کم‌مصرف خواهیم بود!

TECHNOLOGY WORLD


نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 11:27 صبح

IP TV



“IPTV” ( « تلویزیون پروتکل اینترنت ») سیستمی را توصیف می‌کند که در آن با استفاده از پروتکل اینترنت برروی یک زیر ساخت شبکه خدمات تلویزیون دیجیتال ارائه می‌شود ادامه مطلب...

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 8:12 عصر

دوربین خوش دست



این طرح مفهومی توسط Erin Fong طراحی شده است. این دوربین که طراحش آن را Nova نامیده، با دو بازویی که به آن اضافه شده، لذت عکسبرداری را دو چندان می کند.

 

این دوربین DSLR با فرم جدید و جذابی که دارد، به راحتی در دستان عکاس جای می گیرد. طراح آن با قرار دادن کلیدهای مورد نیاز عکاس بر روی دو بازوی Nova سعی کرده راحتی را برای او به ارمغان آورد. همچنین این دوربین برای افراد چپ دست و راست دست قابل استفاده است ادامه مطلب...

نوشته شده توسط:یوسف لنجانیان و در ساعت: 7:35 عصر
<      1   2      
مطالب جدیدتر | مطالب قدیمی‌تر